mandag, februar 11, 2008

Forår i Flekke?

Det var i hvert fald første gang (!) i en måned at jeg så solen i dag. Bogstaveligt talt. Så jeg bragte kameraet med på tur mod klasselokalerne, hvor jeg skulle forfatte en stil om Brian Mikkelsens retorik (eller mangel på samme) til Maria-Teresa, min engelsklærer. Så nu er jeg dejligt på forkant med alle lektier. På det punkt må RCN siges at have været sundt for mig. Jeg gik ud fra gymnasiet med et skriftligt fravær, der har tangeret de 50%. Motivationen var simpelthen ikke-eksisterende. Og her er jeg mere pligtopfyldende end nogensinde. Jeg har ikke flere lektier til den kommende uge, og derefter står den på skiferie i en uge. Det bliver skønt. Efter sigende i højere grad socialt sammenværd en sportslig udfordring, men det er også helt fint. Her er måske engang imellem en noget overdreven fokus på det professionelle frem for det sociale.

Men klokken er igen blevet over midnat, så uden yderligere kommentarer - den første sol i Flekke efter jul (læg mærke til de lange skygger):Sol i student village, med udsigt over kantine/auditorium og klasseværelserne.

Astor og Gustav (Sverige) og Liang Liu og Xiaolong Li (Kina) en søndag eftermiddag foran den naturvidenskabelige bygning. Alle rykker konsekvent ud når solen titter over bjergene eller igennem skyerne, en sjældenhed som det desværre er.

Og så sengetid. Godnat.

- Malthe

Ingen kommentarer: