mandag, oktober 22, 2007

RCN Leirkskule - Slut for i år

Lauge:


Så har vi afsluttet årets Leirskule sæson.

Skolen her driver (blandt de mange mange andre humanitære projekter) et lejrskole-program for norske folkeskoleelever.

Man er på som instruktør i de sidste par uger af ens første år og nogle uger ind i andet. Det er så slut nu for denne gang.

Hver uge kommer en ny gruppe børn og de skal så stimuleres og underholdes på temmelig mange måder. Hver UWC-elev vælger en aktivitet, som man så optræner til perfektion i løbet af sit halve år. Jeg selv var på skin-diving, der betød endeløse kvaler med utætte snorkler, tildukkede masker og pirat-rollespil der går i fisk...
Men heldigvis var det lærerigt og skægt det meste af tiden. Jeg hyggede mig mægtigt fint på mit hold med Karine (Hong Kong), Aurimas (Litauen) og Raine (Wales) og vi gik på fornøjelig vis ud over "pensum" med selvopfundne pjaske-lege og flere kapitler til pirat-historien.

Der var adskillige andre aktiviteter, som de meget lærevillige unger blev udsat for:
Klatring
Kajak
Trommedans
Kinesisk
Mountain bike
... for at nænve nogle få



Jeg selv i dykkerdragt og på dybt vand - rent sprogligt.
De fleste børn var fra Nynorsk-snakkende områder og vi forstod tæt på intet som helst af hinanden.



Adventure workshop -
Anna mobiliserer mod den onde heks nok engang


Mountain Biking -
Yilikal i hans langhårede dage med Ishiaka fra Siere Leone



Aske strækker sig selv, børnene og pædagogikken til det yderste



Ingen kommentarer: