tirsdag, november 27, 2007

Flekke vinter

Lauge:

Nogen gange kommer man til at tænke på, hvor utroligt det er at det lykkes det her.
En hele skole bygget op vitterligt midt i ødemarken der skal holdes gående med et budget på 33 mill. uden nævneværdig statsstøtte - Tænk på alle de kontakter lokalt og nationalt der skal plejes. Folk fra 85 lande der alle skal filtreres gennem udvælgelsesprocessor hvilket beror på lokale netværk i hvert enkelt land - Og så skal der være penge til stipendier.
Bøger
Vaskemaskiner
Læreransættelser
Flybilletter
Studievejledning til 5 kontinenter

Kun for at nævne en brøkdel

Der er helt ufatteligt meget at skal falde på plads for at jeg kan sidde og føle mig international med et par gutter fra Peru og Øst-Timor.

Tænk at man sidder her og at det lykkedes for nogen at komme hele vejen.
Hvad gør man så nu?

Prøver at nyde det, går jeg ud fra.

Endelig sne. Igår skrev Salvatore en rundemail og udfordrede alle til kamp. Jeg tror over 60 fulgte opfordringen og der blev kæmpet og slåsset i timevis. Selvsagt en temmelig ny oplevelse for mange.







Det er buldermørkt på vej til skole om morgenen. Her en snemand og John fra Sudan halvvejs til kantinen.



Hver lærer er advisor for en gruppe elever og min, Angie fra UK, inviterer hyppigt sin gruppe op til kage. Her Vratch fra Cambodja, Yilikal og Angie's mand Edmund




Lukas og Nick fra Florida i kantinen.






Vi går jo også i skole. Stressniveauet kan være overvældende, men for det meste er det jo interessant, skægt og givende. Her historie med Valerie (US), Marc (Holland) og Adriana (US)





"...og hvordan består i så egentligt en studentereksamen i det rod?" spurgte min far da han og min mor besøgte skolen sidste år. - Mig og mit system.






Alt for fuld udblæsning - Maria Terasa, engelsk- og spansklærer fra Argentina.




Malthe midt om natten - lange, grinagtige samtaler fortsætter tit ud på øen ude i fjorden.



Comrade Ruben og Comrade Lauge midt i verden - Der ironiseres tit over at genoptage revolutionen for at komme Rubens hadefigur, Paraguays præsident, til livs.


Her er det teacher-appreciation show med en kærlighedserklæring til vor E.systems lærer Anna. Marc giver den alt og mere til i en mime-optræden til jordens mest cheesy pop-sang - Boca fra Kasakhstan, jeg selv og Vili fra Finland på back-up.

Ingen kommentarer: